Visning av utställningen Lotte Laserstein – Ett delat liv

Lotte Laserstein, Självporträtt i ateljén på Friedrichsruher Straße, 1927 Foto: Lotte Laserstein Archiv Krausse, Berlin ©Lotte Laserstein

Konstföreningen inbjuder medlemmarna till fem visningar på Moderna museet av utställningen Lotte Laserstein - Ett delat liv.

Lotte Laserstein (1898 – 1993) är en av konstvärldens mest spännande återupptäckter och räknas till en av 1900-talets stora realister. Utställningar i Tyskland har lockat en bred publik att utforska den länge bortglömda konstnären och givit henne en plats i 1900-talets konsthistoria.

Följande visningstillfällen finns:

Torsdagen den 21/3 kl. 12
Fredagen den 22/3 kl. 17
Tisdagen den 9/4 kl. 19
Onsdagen den 10/4 kl. 13
Torsdagen den 11/4 kl. 14

Anmäl dig och ditt önskade visningstillfälle snarast via formuläret på denna sida. Ange gärna ett alternativt datum om ditt förstaval skulle vara fulltecknat.

Antalet deltagare per grupp är begränsat till 20 personer. Det innebär att vi inte kan erbjuda plats för externa gäster och som vanligt gäller först till kvarn.

Ytterligare information om utställningen kan du få genom att klicka på länken under ”Relaterat”.