Konstresa i April – Världsarvet HÖGA KUSTEN

Foto: Höga Kusten Destinationsutveckling

Äntligen en vårresa till Höga Kusten för konstföreningens medlemmar och gäster mellan den 26 – 29 april. All information om resan hittar du under ”Relaterat” längst till höger. Sista bindande dag för anmälan är den 1 mars 2023.

I vårresan ingår: bussresa 4 dagar, 3 övernattningar med frukostbuffé, 3 middagar, 4 luncher, alla i programmet nämnda museibesök och guidningar. Reseledare Lennart Stockblad.

Dag 1: 26/04. Avresa från Cityterminalen kl. 08.00 (se skyltning ”Region Stockholm, Höga Kusten). Under vägen visningar av Frägsta Hälsingegård och Thailändska paviljongen.
Dag 2: 27/04. Dag två kör vi ut till delar av Höga Kusten med Mannaminne, Barsta gamla fiskekapell och Lunde.
Dag 3: 28/04. Med avfärd Docksta går vi ombord på båten m/s Rånö som tar oss över till Ulvön. På återresan till Kramfors Naturrum Höga kusten.
Dag 4: 29/04. Sista dagen följer vi vägen ner mot ”nya Höga Kusten-bron”. På vägen visning av Forsa Forngård och besök hos Systrarna Söderström på deras Hälsingegård. Sedan går färden tillbaka till Stockholm.

Pris per person i delat dubbelrum kronor 6 475: – (priset gäller vid minst 25 deltagare). Tillägg för enkelrum kronor 1 320: –

Anmälan sker direkt till Lennart Stockblad, E-mejl: lennart@stockblad.se eller telefon 070-496 47 20.