Konstvisningar på Waldemarsudde

Image by klimkin from Pixabay

Konstföreningen inbjuder till visningar av utställningen ”Ett eget rum - Konstnärsrollen under det sena 1800-talet”.

Utställningen ”Ett eget rum” skildrar hur nordiska kvinnliga konstnärer i slutet av 1800-talet kom att erövra konstnärsrollen. De påverkades av fransk realism, friluftsmåleri och symbolism. Ateljén blev ett eget rum för nyskapande och socialt umgänge. Drygt hundra verk i måleri, grafik, teckning och skulptur av över femtio konstnärer från perioden 1870 till 1900 visas i en tematisk presentation.

Antalet deltagare per grupp är begränsat till 20 personer så inga gäster denna gång!

Konstvisningarna ingår i medlemsavgiften och är kostnadsfria. Skynda på med din anmälan, först till kvarn gäller!

Läs mer under ”Relaterat” på denna sida angående tider och anmälan!