Konsten i Bonnierhuset

Bonnierhuset i Stockholm. Foto: A. Brandt

Konstföreningen inbjuder sina medlemmar till två visningar av konsten i Bonnierhuset. Båda visningarna äger rum torsdagen den 19 oktober dels kl. 16, dels kl. 17.

Det mesta av konsten som visas på Torsgatan 21 är av nordiska konstnärer inköpta till största delen av svenska gallerister. Samlingen är mycket dynamisk eftersom konsten köpts in under så lång tid att man kan följa hur konstscenen har utvecklats under åren. Materialet har förändrats över tid från oljemåleri och bronsskulpturer till videoverk och rörliga verk.

Du tar dig enklast till Bonnierhuset med T-bana till S:t Eriksplan och därifrån är det ca 5 minuters promenad till Torsgatan 21.

Du hittar allt om hur du anmäler dig, kostnad m.m. genom att klicka på länken under ”Relaterat”.

Vänligen observera att vi inte kan erbjuda plats för externa gäster, eftersom grupperna är maximerade till 25 personer.